2 Jan 2016

Chasing and Chewing / 追いかけてガブリ

Namihei is sometimes very dangerous. She becomes aggressive suddenly and starts chasing my hands. Then, of course, she attacks me! She gnaws my hands without reasons.
It's very painful, so I'll get angry with her in the end. I usually leave her alone or ignore her for a while. Then she notices that I'm in a bad mood. She starts tweets sweetly and tries to attract me. We will become friends again, but she often forgets what she has done quickly! History repeats itself like this.

波平はたまに危険なんです。突然、凶暴になって私の手を追い始めるんですよ。もちろん、目的は攻撃することなので、特に理由もないのに噛みまくります。
これ、とっても痛いので、私だってキレるわけですよ。たいていは、なみちゃんをひとり残して部屋を出るか、無視するようにしています。そうすると、なみちゃんでも気づくんですね、私の機嫌が悪くなってるということが。そして、甘えて鳴き始め、私の気を引こうとするわけです。仲直りはするのですが、なみちゃんはすぐに何が起こったか忘れちゃうんですよね…。こうして歴史は繰り返されるわけです(笑)。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment