25 Jan 2016

Namihei Blog / 波平ブログ

It will be one year soon since I started this Namihei blog. Well, I'd like to say thank you so much here now, as the blog has already got over 10,000 viewers. When I posted the first entry, only a couple of my friends visited it. And now it seems that I've got some people who enjoy my writing.
When I was a student, I wanted to become a writer, but some people laughed at my dream and then I just gave it up. At work, my Japanese writing wasn't so impressive and it was always corrected by a red pen... soon I don't need to use Japanese anymore and English is always my free language since then. This and Namihei gave me an opportunity to start this blog. Indeed,  everything happens for a reason!
Namihei is facing a new moulting period now, so I'll be nicer to her from now on.

この波平ブログを始めてもうすぐ1年経つのですが、すでにビューワー数が1万を超えました。いつも読んでくださっている方、たまたま通りかかった方、どうもありがとうございます。初めて記事を投稿したときは、私の友人2人が見ただけだったんですよ(笑)。今は、ファンになってくれた方が多少なりともいると信じています!
学生の頃、文章を書く仕事がしたいと思っていましたが、周りの大人に笑われて、あきらめてしまったことがあります。そして仕事では、やっぱり日本語を赤ペンで毎日のように修正される日が続き、今ではなんと日本語を使わなくてもよい部署で働いています。でも、こうした逆境と、波平との出会いがきっかけでこのブログを始められたわけですよね。まさに、すべての出来事には意味がある、ということです。
なみちゃんはというと、換羽がスタートしましたよ。これからは、さらに優しく接しようと思います。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment