7 Jan 2016

Let's have a laugh together! / いっしょに笑おう

I still keep a good relationship with Namihei and I can't believe that she is so attached to me. Last night I stayed in the living room after having supper, because I was attracted by an interesting TV programme. So Namihei also stayed in the living room with me.
Yes, she kept hanging around me and we played together. When I made a laughter sound, she mimicked it. Then we both started laughing together and it was really amazing! When she was playing on the table, I called her. She stopped what she was doing and came to me immediately. I hope we can have a laugh together today as well!

私と波平、まだ良好な関係が続いています。こんなにも懐くなんて、ちょっと信じられませんが(笑)。
昨晩は夕飯後、おもしろいテレビ番組がやっていたのでそのままリビングに残りました。そんなわけで、なみちゃんもリビングにて放鳥。自由の身となったなみちゃんですが、私から離れることなく、一緒に遊んでいました。私が笑い声を聞かせると、なみちゃんもそれをマネして笑おうとするんです。だから、一緒に笑い始め、本当に楽しい時間を過ごしました。なみちゃんがテーブルの上で遊んでいる時、「なみちゃん」と呼んでみたんです。すぐにちゃんと私のところに来ました!今日も一緒に笑えるといいな、と思ってます。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment