5 Jan 2016

Wherever You Go / どこへ行っても…

Namihei was so sweet yesterday. She was like saying "wherever you go, I'll always follow you". Perhaps she missed me a lot on Sunday night, because I wasn't at home (I was working!).
When I left her in my room, she started calling me and even tried to look for me. She usually plays alone, but yesterday she stuck with me and looked up into my face. Her eyes were so innocent and I was enchanted by her completely. Well, she bit me several times as usual, but I was very happy to spend some time with her. She is indeed an adorable budgie and I really hope I can come back home from work early enough to play with her today!

昨日の波平は、とってもキュートだったんですよ。「あなたがどこに行っても、私は必ずついて行くわ」、なんて言っているようだったんです。たぶん、寂しかったんでしょうねぇ。日曜日の夜は私は仕事で家にいなかったので。
なみちゃんをひとり部屋に残したとたん、呼び鳴きが始まって、私を探し始めるんです。いつもひとり遊びが好きなのに、昨日は私にくっついて離れず、顔をのぞきこむように見上げてくるわけですよ。そんな無邪気な瞳にコロっとやられました(笑)。
いつものようにカミカミ攻撃はあったものの、なみちゃんと一緒に時間を過ごせて幸せでした。なみちゃんは、本当にかわいいインコ。今日もなみちゃんと一緒に遊べるように、仕事から早く帰ってこられるといいのですが。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment