23 Jan 2016

Atonement / つぐない

Yesterday I had a busy day at work again and I came back after 9 o'clock, which meant Namihei had already been sleeping. She was sleeping on a swing and once she recognised me, she came to me. She is so lovely.
Well, since I wasn't able to play with her last night, I'm going to stay at home all day today so that I can be with her.
But I shouldn't let her out in the living room. The other day, she made a mess there. She threw out spoons put in a dish drainer basket and spilt water on the table. I had to clean up everything after she slept!
She can be so aggressive, so I really have to be careful with her...

昨日は仕事が忙しく、帰宅したのは波平がすでに寝てしまった9時過ぎでした。なみちゃん、ブランコの上で眠ってたのですが、私に気づくと、寄ってきましたよ。こんな時は、本当に愛らしいと思います。
昨晩は一緒に遊んであげられなかったので、今日は1日ずっと家にいようと決めました!もちろん、なみちゃんと一緒にいるつもりですよ。でも、リビングで放鳥するのはやめておきます。先日、水切り籠にあったスプーンを何本も投げ捨てたり、テーブルで水をこぼしたりと、大暴れしてくれました。なみちゃんが寝た後に私が後片付けしたんですよ!
なみちゃんって、たまにキレることがあるので、気をつけないといけませんね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment