19 Jan 2016

Happy Day / 幸せな1日

It was snowing here in Tokyo yesterday and I was like a sardine in the packed train. Then I was walking like an awkward penguin to my office. It was really freezing and my socks got soaked. So I was working without socks in the morning. Poor me! Meanwhile Namihei was having a lovely day with a pet heater in the warm room at home, I suppose. Why? Because she was in a good mood when I came back home though I was late. We enjoyed playing hide-and-seek and singing a strange made-up song together. What a lovely day!

昨日、東京では雪に見舞われ、電車では缶詰のイワシ状態になり、職場まで歩く際は、ぎこちないペンギンウォークになっていました。とっても寒くて、しかも靴下はびしょびしょ。そんなわけで午前中は裸足で仕事に打ち込んでました(笑)。
その頃、波平はといえば、ペットヒーターが完備されたヌクヌクのお部屋で気持ち良く過ごしていた、と思われます。
というのも、残業で帰宅が遅くなったにも関わらず、ご機嫌だったんですよね、なみちゃん。一緒にかくれんぼをして(波平が隠れた私をひたすら探すのみ)、即興で作った変な歌を一緒に口ずさんだりして、楽しい夜のひと時を過ごしました。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment