18 Jan 2016

Go on a Diet! / ダイエット開始!

It seems that Namihei has decided to go on a diet. She is very active now!
I've also got advice on budgie diet. Have you ever heard of "orchard grass seeds"? They're good for budgies who need to lose weight.
Last Saturday I went to a bird shop and bought some. And then I gave it to her. Guess what, she loved it! She kept eating it obsessively and I was so surprised by her appetite.
By the way, I also bought some toys for her, but none of them caught her interest, unfortunately. Oh well, it always takes time for her to develop a taste for new things. I shall wait for a bit patiently.

波平、ようやくダイエットに専念しようと思ったようです。とってもアクティブに動いてますよ!
インコのダイエットに関して、私もアドバイスをもらいました。オーチャードグラスというのをご存知でしょうか?それがどうやら、ダイエットが必要なインコに良いそうなんです。
さっそく、先週土曜日にショップで量り売りのものをちょこっと購入しました。そして、なみちゃんにあげてみると、どうやらお気に召したようです。狂ったようにがっついてました。なみちゃんのこの貪欲な食欲に驚きを隠せない飼い主(笑)。
そういえば、いくつかおもちゃも買ったんですよ。でも、残念ながらどれもお気に召さなかったようです。なみちゃん、新しいものが好きになるにはいつも時間かかってましたよね。だから、飼い主は気長に待とうと思います!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment