6 Jan 2016

In Love with Namihei / 波平との関係

Did something happen to Namihei? She was so attached to me yesterday too. She always wanted to hang around me!
Well, once she heard the sound of a door opening when I came home, she started calling me from the living room. Then when she saw me, she started moving backward and forward on a perch.
She usually likes staying in the living room, but last night she was different. After I left her in the living room, I called her from my room. Then she came to me though she didn't know from where I was calling her! That was really amazing. Then she came with me every time I went to my room from the living room. Has she finally recognised who is a boss?!

波平に何かあったんでしょうか。じつは、昨日も私によく懐いていたんです。どこへ行くのも一緒、と言う感じでした。
まず、帰宅時のこと。ドアが開く音を聞いた瞬間、リビングにいるなみちゃんが呼び鳴きを始めたんです。そして私の姿を確認するなり、止まり木を行ったり来たり。
なみちゃんはリビングで遊ぶのが好きなのですが、昨日は何かが違いました。
なみちゃんをリビングに残し、先に部屋に戻り、部屋からなみちゃんを呼んだら、私のところに飛んできたんです。どこから呼んでるか、見えてなかったのに!その後は、リビングに行っても、私から離れることはありませんでした。とうとう自分の立場がわかったんでしょうかね。飼い主は私ですよ、なみちゃん!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment