19 Mar 2016

A right to get in a bad mood / 機嫌が悪くなる権利

Can you always keep in a good mood? Don't you never get in a bad mood? Well, I quite often get in a bad mood and it's not easy to control myself! So does Namihei. I must say she also has a right to get in a bad mood.
Last night I came back from work late and I believe that she had been waiting and waiting, and then got bored. This is why she didn't call me at all when I came back. I was also tired and not in a good mood, so I scolded her badly when I saw her bad behaviour. I shouldn't have done that. She obviously looked so scared and she didn't come to me for a while at all... I must respect her more and think of how she spends daytime without me. Hope I can mend a relationship with her.

いつも機嫌良くいられますか?機嫌が悪くなることはありませんか?私はしょっちゅう機嫌が悪くなるし、自分をコントロールできないこともよくあります。波平だって同じなんですね。なみちゃんにも機嫌が悪くなる権利があるんです。
昨日は残業で帰宅が遅くなってしまったのですが、なみちゃんからの「おかえり」の挨拶はまったくありませんでした。きっと、ずっと待っていて、待ちくたびれたんでしょうね。私も疲れていて、正直機嫌も良くなかったので、なみちゃんのいたずらを目にしたとき、思わず叱ってしまったんです。でも、叱らなければよかった…。なみちゃん、とっても怯えてみえましたし、その後しばらく私には寄りつかなくなったんです。もっとなみちゃんのことを思いやって、私がいない日中はどんな風に過ごしているのかを考えるべきですね。なみちゃんとの関係が修復できますように。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment