4 Mar 2016

When Namihei was a baby / 波平が小さかった頃

I keep posting Namihei photos in my Instagram account every day and I saw one message, which was asking how Namihei was when she was little. Then I looked back at the photos taken when she came to my house. Actually, such message wasn't there. I did try to find it again and again, but I couldn't find it. Hmm... perhaps it was a message from God?! Anyway, here is the one! She was quite slim and liked rolling a lot. When I was a kid, I kept many budgies, but it was the first time to see such a strange one! She sometimes looked at me while rolling over. What does it mean?! Was it a "look at me" sign?! Now she doesn't roll over so often. Well, I think it's because she is too chubby to roll!

波平写真は、インスタグラムで毎日更新中です。小さい頃のなみちゃんはどんなだったのか、というメッセージをもらい、なみちゃんをお迎えした頃の写真を振り返ってみました。じつは、私の勘違いで、こんなメッセージはなかったみたいなんです。後で何度探しても見つからないんですよ。これって、神様からの伝言だったんでしょうか?!
そんなわけで、1枚目がベビー波平です。リトルなみちゃんは、スリムでとにかく転がるのが大好きでした。小さい頃、インコをたくさん飼っていましたが、こんなおかしなインコちゃんは初めてです。しかも、転がりながらたまに私の方をチラチラ見るんですよ。これって、注目してほしいという相図だったんでしょうか。1歳半になった今、めったに転がりませんね。これはきっと、太り過ぎて転がれないというのが理由でしょうか!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment