3 Mar 2016

Namihei is doing well. / 波平は今日も元気。

Since I welcomed Namihei, I have kept recording her weight and condition in my notebook.
I checked what she was doing at this time last year. She wasn't doing well and I had to take her to the bird clinic. She had to take a nasty jab there!
I was also struggling to let her go back to her cage.
Now, she is doing well and looks healthy enough! And I usually haven't got a problem to let her get back to her cage. So I can say we have developed our relationship well. Don't you think so, Namihei?

波平をお迎えしてから、手帳になみちゃんの体重とその日の様子を記録するようにしています。
昨年の今日、どんなだったんだろうと手帳を見てみました。数日前からなみちゃんは体調を崩し、この日も病院へ連れて行ったようです。病院では強敵の注射が待ってました。
私はといえば、なみちゃんをケージに戻すのに苦労していたようです。
今のなみちゃんは、元気いっぱいで、健康そうにみえます。私もなみちゃんのケージ戻しにはほとんど手こずっていません。ということは、私たち、少しずつ良い関係を築き上げてきたんですね。そう思いませんか、なみちゃん?
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment