9 Mar 2016

Pray for Namihei / 波平を守って。

Yesterday I felt something wrong with Namihei when I woke her up. But I first worked on this blog and then let her come out. Well, she didn't call me at all. I noticed one big seed on the floor in her cage. Then she suddenly started vomiting. She vomited several times and I had never seen such huge amount she vomited. I even found her blood with a big seed!
It was fortunate that I took a day off yesterday (I was going to see a film). I took her the vet and she got three shots at once! The vet suggested to let Namihei stay at hospital, but I took her home. Namihei is quite sensitive and she will get worse if she is alone in somewhere she doesn't recognise.
She was so quiet and didn't eat at all for a while, but she finally started eating from my hand in the evening. I'm going to take her to the vet in the morning and really hope she will be okay soon.

昨日、波平を起こした時何かおかしいと思ったんです。でも、まずこのブログにとりかかり、それからなみちゃんを放鳥。なみちゃん、まったく鳴かないんです。ケージの床には、大きなシードが吐いたかのようにぽつんと落ちていました。すると突然、なみちゃんが吐き始めたんです。数回にわたり、吐いてましたが、そのあまりの量に戸惑い、さらには大きなシードには血がついているではありませんか。
幸い、昨日は映画を観に行くつもりで有給休暇を取っていたので、すぐに病院へ連れて行くことがきでました。病院で3回も注射されたなみちゃん。入院を勧められたのですが、なみちゃんの性格を考えると、慣れない場所にひとりにするのはかえって病状が悪くなりそうなので、連れて帰ることに。しばらくはまったく鳴かないし、ごはんも食べてくれないので本当に心配でしたが、夜になってようやく私の手からシードを食べるようになりました。今日もこれから病院へ行ってきます。なみちゃんが早く元気になりますように!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment