12 Mar 2016

You're not my cup of tea! / 好みじゃない!

No more shots! Namihei had two shots at hospital yesterday and the vet told me to give her medicines every morning and night from now on. I'm really happy to hear that, though we still fight against nasty germs.
Well, there are several vets and assistants at hospital and I can tell whom Namihei fancies. When she is treated by the ones she doesn't like, she tries to escape and make lots of noise. Last night she was treated by the ones she liked. So she was very relaxed and didn't get angry even when she had to take shots. If you show your love to a budgie, I believe, the budgie will give it back to you.

 注射はおしまい!昨日も病院で2本注射を打たれてしまった波平ですが、今日からは、朝晩の飲み薬の服用でよくなりました。まだ体内にいる菌と闘わなくてはいけませんが、一安心です。
私たちが通う病院には獣医さんも看護師さんも複数の方がいます。なみちゃんが苦手とする人、お気に入りの人、私はちゃんとわかってますよ。苦手な人にあたってしまった場合、なみちゃんは暴れるし、鳴き叫びます。昨日は運よく、お気に入りコンビだったせいか、最初からリラックスしていたなみちゃんは、注射にもおとなしく耐えていました。インコに愛情をしっかり示せば、ちゃんと愛情を返してくれる生き物なんだな、と改めて思いました。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment