29 Mar 2016

Calm down, Namihei! / 落ち着いて!

The moulting period has started and Namihei is pretty uncomfortable. When she is out of her cage, she keeps flying around in my room. Once she escapes to the living room, it's not easy to take her back.
Well, Namihei is clumsy, but has got a good memory, I think. She knows where she can find her seeds. A couple of days ago, she wanted to have some more seeds and tried to open the lid of the cup. She finally opened it, but dropped the lid on her right foot. She cried and looked so sad... she cared for her injured foot for a while, but fortunately nothing was wrong! I know I have to be careful, but she also has to calm down a bit.

換羽が始まり、波平も落ち着かなくなってきたようです。放鳥時は部屋中を飛び回ってみたり、リビングへ脱走すると、なかなか戻ってこなかったり。
なみちゃんは不器用なんですけど、記憶力は良いほうだと思います。というのも、どこにシードがあるのか、よくわかってるんですよね。数日前、もっと食べたかったようで、シードが入っているカップの蓋を一生懸命開けようとしていたんです。ようやく開けたと思ったら、蓋が自分の右足を直撃したようで、ギャッとという鳴き声を上げたかと思うと、悲しそうな顔をしてました。しばらく痛めた足を気にしていましたが、大事にはいたらず、一安心です。飼い主である私もいろんなことに配慮しなければいけませんが、なみちゃんにももう少し落ち着いてもらいたいものです。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment