23 Mar 2016

Can I have treats? / おやつある?

Now I'm trying to have Namihei eat pellets for her health and put some in her seeds. But she doesn't eat them and always tries to remove them. Of course, I do understand her, because pellets are not delicious! I don't want to ruin her enjoyment of eating, but I do want her to have a long life. It's very difficult to think of the balance, to be honest.
Last night she looked a bit weak, so I gave her special treatments. Then she ate all of them and got back her strength! Sometimes everyone needs treatments and so does Namihei!

波平の健康を考えて、ペレットを食べさせようとしています。シードの中に少し混ぜるようにしているのですが、なみちゃんはほとんどつまみ出してしまって、食べようとはしません。わかる気がするんですよね。だって、ペレットはおいしくないですもんね。なみちゃんの食べる楽しみを奪いたくはないのですが、長生きだってしてほしいんです。バランスを考えるのって、本当に難しいですね。
昨晩、なみちゃんはちょっと元気がなさそうだったので、特別におやつをあげることにしました。すると、おいしそうにパクパク食べてくれました。その後は元気そうにしてました。誰だって、やっぱりおやつは必要ですよね。なみちゃんにも必要です!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment