26 Mar 2016

Namihei loves dropping everything. / 波平、落とすのが好き。

Namihei loves dropping things from a high place, such as a desk and a shelve. She never gets bored and keeps dropping the same thing again and again. Well, perhaps I shouldn't put it back so that she can't make it.
I believe that every budgie has the same habit and loves it. But why do they do that? I really want to ask Namihei about it!
I'm so glad to see that Namihei plays cheerfully. Yes, she always makes me happy even though she drops my precious things on the desk!

波平は机や棚といった高いところから物を落とすのが大好きです。飽きることなく、何度でも同じものを落とすんですよね。きっと、私は落とされた物を元に戻してはいけないんでしょうね。そうすれば落とせないんですから!
物を落とすという行為、インコちゃんはみんな大好きなんじゃないかと思ってるんですが、どうして落とすのか、というのは謎です。なみちゃんに、この謎に答えてもらいたいところです。
なみちゃんが楽しそうに遊ぶ姿を見ることができるのは、とても喜ばしいことです。机から私の大切な物をガンガン落としていきますけど、私はやっぱりなみちゃんのおかげで幸せな気分になれるんですよね!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment