5 Nov 2015

A Grumpy Budgie, Namihei / 波平、機嫌が悪い

Namihei is facing a moulting period right now and it seems that she is in a bad mood because of this.
Since she hasn't got a partner, she has to take care of herself and it must be quite difficult to make her all of the feathers comfortable by herself.
Then last night I asked her to fly again and again in order to take a nice shot of it. Yes, she got angry with me and shouted to me as well. She was in a bad mood and in the end, she started dozing off... By the way, I couldn't take any good photos of her flying. So I must apologise to her.

 ただいま、波平は換羽中でイライラしています。
なみちゃんは1羽飼いなので、自分でなんでもしなくてはならず、羽のお手入れを全部自分でやるのは、きっと大変なんでしょうねぇ。
昨晩、なみちゃんの飛んでいる姿を撮りたくて、何度も何度もお願いして飛んでもらっていたのですが、とうとう怒り出しました。すごい鳴き声でまくしたてらてる飼い主(笑)。もう機嫌悪くなったのを通り越し、最後には寝てしまったという結果に。そして、1枚も良い写真は撮れませんでした。なみちゃんに、ごめんねと言わないといけませんね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

2 comments:

  1. はじめまして!
    インコの女王というブログをしている
    マイDXと申します。
    いつも波ちゃんの可愛さに、パソコンの前でニヤニヤしてます^^
    波ちゃん、このお家で遊ぶの大好きですよね~。
    うちにもありますが、なかなか遊んでくれないので
    うらやまし~い♪

    ReplyDelete
    Replies
    1. マイDXさん、コメントありがとうございます。
      ぽいちゃんは、波平と色が似ていますね!
      バードハウス、苦労して作ったわりには、気に入ってもらえず、写真を撮るときだけ、無理やり連れてきていますよ(笑)。

      Delete