10 Nov 2015

Bossy Namihei / 威張りん坊、波平

Namihei is a bossy budgie and I must say she is also stubborn.
She wants to taste whatever I eat, except for green veggies. She will get so angry when I disturb her while she is doing something.
I sometimes complain about her attitude, but my mum says I should be blamed as I tamed her like this. Well, I think this is the matter of her nature though.
She made a lot of mess in my room last night. She kept flying around and dropped the birthday cards I received recently. She also enjoyed dropping so many things including her poo! Well, I still love her, so no worries.

波平は威張りん坊、インコ。そして頑固です。
なみちゃんは私が食べているものは何でも欲しがるし(ただし、青菜以外)、何かしている時に私が邪魔すると、当然キレます。そんななみちゃんの不満を言っていると、母はそういう風に育てた私が悪いと言いますが、これ、なみちゃんの生まれ持った気質の問題だと思うんですけど。
昨晩も、私の部屋を散らかしてくれました。部屋中を飛び回って、最近もらった誕生日カードが散乱。そして、何でも落として楽しんでました(もちろん、なみちゃん自身の落し物を含みます)。でも、そんななみちゃんのことが、やっぱり好きですよ!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment