11 Nov 2015

Rolling Budgie, Namihei / 転がるインコ、波平

I'm wondering... do budgie like rolling a lot? I have a couple of workmates who keep budgies and they say NO.
Well, Namihei likes rolling though. When she is in a good mood and find tissue paper, she usually plays with it. Then she starts rolling. I really want to know what she means! You know, she looks very serious when she is rolling. But... perhaps she enjoys it, doesn't she? She also does rolling when she finds something like a lace. Well, I hope she will not roll in her cage whilst she is sleeping!

インコって、転がるのが大好きなんでしょうか?インコを飼っている同僚が2人いますが、2人とも答えはノー。
でも、波平は転がるのが好きなようです。機嫌がいいとき、ティッシュペーパーを見つけると、よくかじって遊んでいます。そして、なぜか転がり始めるんです。これ、どういう意味なんでしょうかね?!なみちゃんが転がっているとき、顔は真剣そのものなんですよ。でも、まあきっと楽しんでいるんでしょうね。そういえば、何かひも状のものを見つけたときも、転がってます。でも、寝ている間は、ケージの中で転がっていてほしくないですね…。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

2 comments:

  1. 我が家のぽいも、ティッシュ大好きです!
    鼻をかんでると飛んできます。
    が、波ちゃんはティッシュの上で恍惚の表情ですね笑。
    ホント、気持ちよさそうwww
    波ちゃんのまん丸お腹も、気持ちよさそう♪

    ReplyDelete
    Replies
    1. ぽいちゃんもティッシュが好きなんですね!かじるだけじゃなくて、転がりますか?どうも、ティッシュで自分をぐるぐる巻きにしたいようなんですが…。インコたちは奥が深いですね。

      Delete