24 Nov 2015

We are connected. / 波平とのつながり

Yesterday I noticed something wrong in Namihei after posting a blog. At first I thought she ate too fast and then felt a bit sick, but I wanted to make is sure and decided to take her to a bird clinic. Some mould was found in her poo and now she has to take three types of medicines every morning and night for a week. And then I'll take her to the clinic again this weekend. I really hope she will be okay soon. Well, we're connected. Why? Because I also had a slight fever yesterday. Actually when she was sick for the first time last year, I was also sick. Then I hope she is happy too when I feel happy!

昨日。ブログを書いたあと、波平の異変に気づきました。最初は早食いしたせいで気持ち悪くなっているのかと思ったのですが、やはり心配だったので病院へ連れていくことに。フンから検出されたカビ菌の数が多いということで、3種類薬が出ました。朝晩1回ずつ、1週間しっかり投与を続けます。週末にもう1度病院へ連れていくので、それまでに完治してくれているといいのですが。私たち、つながっているんです。というのも、昨日、私も微熱が出て具合が悪かったんです。たしか、昨年初めてなみちゃんが具合が悪くなった時も、私も調子悪かったんですよね。ということで、私がハッピーな時は、なみちゃんもハッピーでいてくれますように!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

2 comments:

  1. 体調、いかがですか?
    私も季節の変わり目になると体調を崩します・・・。
    波ちゃんも急に寒くなったからかな??
    早くカビルンルンがいなくなりますよーに!!
    ユカリさんも、早く良くなりますよーに!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ありがとうございます!私は疲れてるだけのようで大丈夫です!波平は、カビ菌があることに気づいていのか不明です…。次の検査でなくなっているといいのですが。本当に寒くなりましたね。お互い体調管理、気をつけましょうね。

      Delete