7 Nov 2015

Something happened to Namihei / 波平に何かが起こった?!

Last night Namihei was like a different budgie. She showed how much she wanted to play outside and kept looking at me while I was having supper.
Then she was finally out of her cage in my room. Well, I left her alone and went to the living room. For a while she was calling me and then flied to the living room! Something happened to her, because she even did bathing too. She doesn't enjoy bathing at all, so I rarely see her bathing. But last night she came to the sink with me and when I ran a cold water tap, she started bathing.
I have no idea what she will do today!

昨晩、波平はまるで別人ならぬ別鳥のようでした。私が夕飯を食べている間、どれだけ外に出たいかアピールをしながら、私に熱い視線を送ってました。
やっと部屋で放鳥してもらえたなみちゃんを残し、私はリビングへ。すると、呼び鳴きが始まり、間もなくしてリビングまで飛んできましたよ。なみちゃんの身に、いったい何が起こったのでしょうか?!というのも、水浴びまでしたんです!なみちゃんが水浴びする姿はほとんど見たことがありません。昨晩、私と一緒にキッチンの流しまでくっついてきて、蛇口をひねって水を少し出すと、水浴びを始めるではありませんか。いったい今日は、何をやってくれますかね、なみちゃんは!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment