21 Nov 2015

Namihei gets lonely easily, I think. She tends to play alone, but it seems that she needs audience. Last night I let her out in my room as usual. Since she was concentrating on eating, I let her alone and left for the living room. Soon, she flied to the living room and came to me. Then she was obsessed with a strap of an old mobile phone. Well, she never gets bored with it! But when I was going back to my room, she noticed it and followed me! Namihei is a quite careful watcher, isn't she?

波平は意外と寂しがり屋のようで、いつもひとりで遊んでいるんですけど、どうやら周りに見ている人がいないとダメらしいんです。昨晩、いつものように私の部屋でなみちゃんを放鳥したときのこと。ものすごく集中して食べているので、ひとり残して私はリビングへ。間もなくして、異変に気づいたのか、なみちゃんが猛ダッシュでリビングに飛んできて、私のことろへやってきました。それから、古い携帯電話のストラップと、ものすごい執着心を発揮して遊んでいました。飽きる様子はまったくありません!でも、私が部屋に戻ろうとした時、それに気づいたのか、すぐに遊ぶのをやめて、ついてくるではありませんか!なみちゃんって、意外と慎重な観察鳥だったんですね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment