19 Nov 2015

Namihei with Apple / 波平とりんご

Yesterday Namihei tried an apple. She was very energetic last night, so I wanted to let her challenge something new. It was like she was begging me to let her out with a grievous cry when I got home.
I put some pieces of an apple for her, but she tried to steal the piece I was eating. Yes, she is very careful and she always tries to take something I'm having. Perhaps she thinks I'm a guinea pig for her... So far I think she prefers an orange!

昨日は、リンゴを試食した波平。昨晩は、なんだか元気いっぱいだったんですよね、なみちゃん。私が帰宅したときは、悲痛な叫びをしながら、外に出してくれと懇願するような感じでした(ちょっと怖いですね)。
なみちゃん用に切り分けたリンゴを置いたものの、やはりなみちゃん、用心深いのか、私が食べているリンゴを狙ってきました。こうやって、いつも私がちょうど食べている最中のものを横取りしようとするんですよね。きっと、なみちゃんにとって私は毒見係みたいなものなのでしょうか(笑)。今のところ、リンゴよりみかんの方がお好みのようですよ。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment