9 Nov 2015

New Experience for Namihei / 波平の新しい体験

I think it was very interesting for Namihei last weekend. She faced so many new experiences, I suppose. First of all, she was forced to fly again and again. This was for my photography assignment. Then she did bathing. Well, at first she wasn't interested in the water at all, but in the end she came to me and did bathing for a while.
And finally I cut her nails for the first time! I was so afraid and previously I took her to the bird clinic for cutting nails. It cost 1,000 yen... you know, it's pretty expensive! Since Namihei was stuck in my clothes with her one nail twice, I worried that it might cause an accident. So I decided to cut her nails on my own! Hmm... she was so scared, but I did it well!
I hope she will not stop loving me...

この週末は、なみちゃんにとってはおもしろかったんじゃないかと勝手に思ってます。というのも、いろんな新しい体験をしたんですよ。まずは、私に何度も飛ぶことを強要された件。これ、私の写真教室の宿題のためだったんです。それから、水浴び。最初は興味を示していませんでしたが、しつこく呼びかける私に根負けしたのか、私に近づいてきて、水浴びをしばらくしていました。
そして最後に、爪切り事件。初めて、なみちゃんの爪をカットしました!なみちゃんに痛い思いをさせたらいけないと思い、前回は病院で爪カットをしてもらいました。カット費用1,000円。決して安くはないですよね。なみちゃんが二度も私の服に爪をひっかけて動けなくなっていたので、事故に遭ったら大変だと思って、爪切りを決意しました。なみちゃんは怖がっていましたが、うまくいきましたよ!でも、これで嫌われたりしないといいのですが…。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment