6 Nov 2015

Namihei ignores me! / 波平の無視

Namihei used to welcome me with lovely singing when I come home. But now, she doesn't care when I come home. Even I call her from the entrance, she doesn't try to take a look at me. Well, she ignores me completely.
She usually stays in the living room and when I enters there, she still ignores me... or she tries to pretend not to notice me?!
But she suddenly calls me after I finish having supper. You know, it's like she is begging me for something. Well, I know what she wants though. Yes, she wants to play out of her cage and she knows when she's allowed to have that time!
By the way, she looks so miserable now, because of the moulting period. Poor Namihei!

波平、以前は私が帰宅すると、甲高いさえずりとともに大歓迎をしてくれたのですが、今は、私がいつ帰宅しようがどうでもいいような感じです。玄関からなみちゃんを呼んでも、ちら見すらしないんですよ。私のこと、完全無視ですね。
なみちゃんはリビングにいることが多いのですが、私がリビングに来ても、それでも無視。もしかして、気づかないふりをしようとしてますかね?
ところが、私が夕飯を食べ終えると、突然呼び鳴きを始めるわけです。まるで、何かを懇願しているみたいな鳴き方です。なみちゃんが欲しいもの、わかりますよ。ケージから出て、外で遊びたいんですよね。なみちゃんは自分がいつ放鳥してもらえるのか、ちゃんとわかっているようです。
ところで、波平の顔がとってもみすぼらしくなっています。これも換羽のせい。かわいそうですね、なみちゃん!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment