2 Nov 2015

An Astonished Face / 波平のびっくり顔

These days I often see Namihei's astonished face. Well, I don't do anything to her though. She looks just surprised or nervous in her cage. Perhaps she can see something I cannot see?! Has she got a special power?!
Yesterday, Namihei saw a friend of mine. Yes, she looked so tensed and nervous. Actually this reaction made me feel good. Why? Because it means she feels comfortable with me at least! This is the 2nd time for her to meet my friends. For the first time, because it was when she just came to my house, she was okay with my friend too. Well, she is learning a lot every single day, I suppose.

このところ、波平のびっくり顔をよく見かけます。別に私がなみちゃんに何かしているわけではないんですよ。でも、ケージでよく、びっくり顔、緊張している顔を見るわけです。つまり、なみちゃんには、私には見えない何かが見えてるんですかね?!
昨日、なみちゃんは私の友人に会ったのですが、やはりガチガチの緊張顔でした。でも、このリアクション、私にはうれしいわけですよ。つまり、なみちゃんは私には心を開いているってことですからね!じつは、別の友人にも以前会ったことがあるなみちゃん。その時は、まだ我が家に来たばかりの頃だったので、友人とも問題なく過ごしていました。毎日、たくさんのことを学んでいるんですね、なみちゃんは。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment