22 Jul 2016

Get on summer clothes! / 夏服に着替えよう!

This morning Namihei looked tired and not well. She was so quiet and didn't react at all even when I was leaving home. I really worried and wanted to get back home as soon as possible.
Well, I worked super hard and managed to get back early enough. She didn't answer me when I came home. Once I saw her, I realised her moulting period had just started. That's why she looked tired! Soon I'll be busy with cleaning up her dropped feathers and she will be grumpy. I have to be careful!

今朝、波平は疲れてそうで、あまり調子良くなさそうに見えました。とっても静かだったし、私が家を出る時も無反応。すごく心配で、早く家に帰りたい私。必死に働いて、なんとか早く戻ってきたものの、帰宅時も、なみちゃんは無反応。
なみちゃんを見て、やっと理由がわかりました。とうとう換羽が始まったようです!だから疲れてそうに見えたんですね。ということは、すぐに私は抜けた羽のお掃除で忙しくなり、なみちゃんはイライラモードに突入するわけです。なみちゃんに気をつけろ、ですね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment