14 Jul 2016

Today's Namihei / 今日の波平

I spent time with Namihei in the morning as usual, but I wasn't able to let her out of her cafe in the evening. Well, I came back late... at least, I did give her medicine though.
My mum was off and was at home with Namihei. In Tokyo we had a thundering rain and mum told me that Namihei had been scared a bit. Maybe it was the first time for her to hear thunder.
Her poo condition looked stable and she looked happy enough when I came back home. Now I hope she is sleeping well!

今朝、いつものように波平と一緒に時間を過ごしましたが、帰宅時間が遅くなり、夜の放鳥時間はありませんでした。
ただ、投薬だけは間に合ったのでよかったです。
今日は母が仕事が休みだったので、なみちゃんは寂しくなかったはず。東京は雷雨だったのですが、母によると、なみちゃんは雷の音にビビっていた様子。そう言われてみれば、雷の音を聞くのは初めてかもしれません。
フンの状態も落ち着いていて、帰宅した時もうれしそうにしていたなみちゃんにほっとしました。
今はきっと、ぐっすり眠っているはずです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment