30 Jul 2016

Namihei knows... / 波平は知っている。

I got up at 3:40 this morning, because I wanted to go out to take photos of beautiful lotus flowers. I usually wake up Namihei at 6:00, so I tried to be quiet as much as possible. Well, somehow she noticed something wrong and asked me to wake her up.
I didn't have much time and kept myself busy. Namihei must have known my plan and she tried to ruin it with making a mess. Oh, I had to hoover before 5:00 in the morning, thanks to my lovely budgie, Namihei!
Anyway, I managed to go out on time and was able to take some lovely photos. Namihei, you look beautiful with the lotus flower!

今朝は3時40分に起きました。というのも、蓮の花を撮りに上野不忍池に行きたかったんです。波平が起きるのはいつも6時なので、極力静かにしていたつもりだったのですが、嗅ぎつけるんでしょうね、起こせと言わんばかりに騒ぎ始めました。
準備に忙しくて、バタバタしているのに、なみちゃんは私の逃亡計画を知ってか、散らかしたりして阻止しようとしてきます。朝5時前に掃除機をかける羽目になるなんて!
いろいろありましたが、予定通り始発電車に乗って、蓮の花を撮ってくることができました。なみちゃん、お花と一緒だとかわいく見えますね(笑)。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment