6 Jul 2016

I missed you, Namihei! / 波平が恋しくて。

I came back from the trip of three days and two nights and met my beloved Namihei. When I was opening the entrance door, she already started calling me joyfully. Well, it seemed that she had been also looking forward to seeing me again. She kept calling and singing for a while.
While I was away from home, I phoned my mum every morning and night to check Namihei's status.
By the way, once I let her out of her cage, she behaved as usual. She didn't care about me and enjoyed playing on her own... Oh well, such is life!

 本日、2泊3日の旅から戻ってきました(金沢・能登の旅です)。そして、最愛の波平と再会したわけですが、玄関を開けている最中からすでに熱烈歓迎の呼び鳴きが始まっていました。なみちゃんも私に会えるのを楽しみにしていたんでしょうか。しばらく、喜びの舞いのように、鳴いていました。
旅行中、毎朝毎晩、母に電話してなみちゃんの安否確認をしてしまいました。
でも、放鳥してあげると、いつものなみちゃんに戻った気がします。私のことなんてお構いなしで、ひとりで遊んで楽しんでましたからね。まあ、人生ってこんなもんですかね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment