28 Jul 2016

Let's sing a song! / 歌おう!

Namihei was quite grumpy as usual in the morning and she did ignore me when I left for work. You know, it happens when she faces the moulting period.
When I came back home, she was so cheerful and you know what, she was singing! She kept talking and then humming. It was my BGM while I was having supper.
It was very humid today and my mum said the high humidity could make Namihei energetic. Well, I don't think so. Anyway, it's good to see her cheerful though.
By the way, I started this blog on the 29th of January, 2015. I noticed that it had got over 20,000 viewers. Thank you very much for visiting my blog!

今朝はいつものように不機嫌な波平は、私が仕事に行く時も無反応。ま、換羽中は仕方ないんですけどね。
帰宅すると、なぜか上機嫌のなみちゃん。歌まで歌っちゃってしましたからね。しゃべり続けたかと思えば、鼻歌が始まる。これが私の夕飯時のBGMでした。
今日はとっても蒸暑かったのですが、母が言うには、この高湿度がなみちゃんを元気にするそうです。違うと思いますが(笑)。でも、元気な姿を見られるのは良いことですね。
ところで、このブログをスタートしたのが昨年の1月29日。今日、ビューワー数が2万を超えていることに気がつきました。いつもブログを訪れてくださっているみなさん、本当にありがとうございます!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment