18 Jul 2016

No more medicine / もうお薬はいらない。

I took Namihei to the vet today and she didn't find anything wrong in Namihei's poo. So no more medicine! Namihei is completely fine now. Oh, actually I shouldn't say "completely", because she still needs to lose some weight. The vet told me not to let her gain anymore weight. Well, I know how difficult to lose weight, because I also have got the same problem.
Last weekend, I went out with my camera and didn't have lots of time to spend with Namihei. Sorry about that! At least, I added you in the photo of the sea!

今日は波平をクリニックに連れて行き、再度フンのチェックをしてもらったところ、未消化物もなく、お薬から解放されることになりました!これでやっと健康インコです。いや、健康とは言い切れないですね。というのも、これ以上太っちゃだめ、少しずつ痩せていかないと、と再度忠告を受けました。でも、減量って本当に難しいですよね。私自身、体重が減らなくて苦労してるので。
先週末はカメラを持って出かけてばかりで、なみちゃんとの時間があまり取れませんでした。というわけで、申し訳ない気持ちを込めて、由比ヶ浜ビーチの写真に波平を加えてみました(笑)。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment