16 Aug 2016

Do what I tell you! / 言うとおりにして!

Namihei is quite bossy. When she can't have what she wants, she shows her anger.
This morning she was cheerful when she got up, and asked me to let her out of her cage with calling. Well, I didn't mean to ignore her, but I was busy with preparing for work and didn't let her out soon. Then she got angry and scattered husks of the seeds on the floor. She just wanted to get me annoyed!
Then she also left what she didn't like on the side of her meal box.
I think Namihei needs to learn some manners.

波平はかなり威張りん坊で、欲しいものが手に入らないと、すぐ怒ります。
今朝、かなり上機嫌に目覚めた波平は、外に出してくれと鳴き始めます。別に無視しているわけではなく、私も忙しいので放置していると、怒り出したなみちゃん、シードの皮を床にばらまき始めました。こうやって、私のことをイライラさせたいんですよ。
お次は、嫌いなものは食べない作戦です。写真の通り、食べたくないものはえさ箱の縁に並べていくんです。
なみちゃん、そろそろ少しは礼儀を学ぶ必要があるんじゃないですか。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment