17 Aug 2016

Namihei Marking / 波平のマーキング

Namihei tends to enjoy playing on her own and she doesn't want to play with me. It means she won't come over even if I call her. I must say only sometimes she comes to me though I don't call her.
In that case, I have to be careful. Yes, I had to be careful... She came to me and stayed on my back for a while this morning. Then I went to work as usual and did work as usual until lunch time. Then one of my workmates came to me after lunch and said "You have got Namihei's poo on your back". When I reached my back with my left hand, I touched a dried dropping... Well, why didn't anybody say anything to me?! Nobody did realise the poo?! Anyway, I must check myself after Namihei comes to me.

波平はひとり遊びが好きで、私とは一緒に遊びたがりません。つまり、呼んでも来ることはないということ。ただ、ごくたまに、呼んでもいないのに来ることがあるんですよ。
この場合、注意しないといけないんですよね。そうです、注意すべきだったのです。今朝、なみちゃんが私のところに来て、しばらく背中にとまってたんです。今日もいつものように出勤し、午前中はいつも通りに仕事をこなしたわけですが…。お昼休憩後、同僚が私のところに来て、「なみちゃんのフンが背中についてますよ」と言うではありませんか!左手で背中を触ってみると、ありましたよ、乾燥した落し物が。どうして今まで誰も言ってくれなかったのか?!誰も気づいていなかったのか?!とにかく、これからはなみちゃんが私のところに来た後は、必ず自分チェックですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment