2 Aug 2016

Miss Picky, Namihei / 好みのうるさい波平

These days I mix seeds and pellets for Namihei, because I cannot say which is better. Well, if she eats both of them,let her have them all!
Well, however this morning I noticed that she had been throwing away some pellets. I told her to stop it and eat them as well. Then I put them back to her meal. After that, she started to put them on the meal box. You know, she is really stubborn!
It seems that some of the crumbs are too big for her and that's why she doesn't want to eat them. Yes, size matters for her. Because I'm so generous, I brought a mortar and pestle and ground them for her.

波平のごはんは、シードとペレットのミックスです。というのも、どちらが良いのかわからず、しかもなみちゃんは両方ちゃんと食べるので、どちらもあげておけば間違いないかな、というのが理由です。
でも、今朝なみちゃんがペレットを投げ捨てているのを見ました。食べなきゃだめだと叱って、ペレットを戻すと、今度はそれをえさ箱の上に並べ始めました。頑固ですね、なみちゃん。
どうやら、シードが嫌なのではなく、粒が大きすぎて食べたくないようです。大きさって、重要なんですね。そこで、すり鉢とすりこぎを持ってきて、砕いてみました。こんなに優しい飼い主、なかなかいませんよ、なみちゃん!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment