23 Aug 2016

In the mood / 波平、気分は上向き

I usually get up at 5:30 in the morning and wake up Namihei around 6:00.
These days I face to her cage and roll up her sleeping cover a little bit when I sleep. Then I can check her whenever she makes a noise. Yes, I'm acting like a real mum for her.
This morning when I woke up, I met her gaze and she also noticed me. Then she kept crying and asked me to wake her up. After that she was so energetic and cheerful. Once I let her out, she kept coming to my shoulder (no worries, I didn't get droppings this morning!) and it was difficult to take a photo of her. Then when she got back to her cage, she took out all of the pellets from her meal box. What does it mean?!

私の起床時間は通常朝5時半で、波平は6時頃。最近、寝る時はなみちゃんのケージのおやすみカバーをちょっと開けて、中の様子が見えるように自分の顔をケージに向けるようにしています。こうすれば、なみちゃんが騒いだ時にすぐに気がつきますからね。もうこうなると、本当のお母さんですね(笑)。
今朝、起きた時、なみちゃんと目が合ってしまったんです。なみちゃんも私に気づいて、それからは「起こせ」コールが鳴りやまず、朝からテンション高めのなみちゃんです。放鳥すれば、何度も私の肩に飛んできて(大丈夫です、今朝は落し物なしですよ!)、写真を撮る機会もなく終わりました。ケージに戻ってから、なぜか自分のえさ箱からペレットを全部取り出してました。これって、何の意味があるんでしょうか?!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment