8 Aug 2016

Pulling out / 毛引き

Namihei is still suffering from the moulting period and she looks very tired.
Last night I was shocked, because I saw that Namihei pulling out her feathers! They were the new ones... well, she did it because I had grabbed her, I suppose. So she got annoyed and wanted to show how much she was stressed. She stopped it after a while and since then I haven't seen her doing that. Today my mum was at home in the day time and Namihei looked cheerful when I came back home. Then we played together as usual. I really hope it's nothing and she won't do it again!

波平は、まだ換羽中で、とっても疲れた様子。
昨晩、衝撃の出来事がありました。なんと、なみちゃんがお腹の羽毛を引っこ抜いているではありませんか!新しい羽毛をですよ…。たぶん、私がなみちゃんを掴んだからでしょうか。とっても嫌だったから、毛抜きしてストレスだったことを伝えてきたんでしょうか。しばらくしてから、毛抜きを止め、その後は毛抜きしている様子はありません。今日は母が日中、家にいたので、私が帰宅したときも、なみちゃんは機嫌が良さそうでした。それから、いつも通り一緒に遊びましたよ。悪い兆候ではありませんように。そして、もう二度と毛抜きなんてしないで欲しいです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment