9 Aug 2016

What's the matter? / どうしたの?

I was a bit worried about Namihei today, as I saw her pulling out her feathers a couple of days ago. Plus it was so hot today. The daytime maximum temperature was over 37 degrees C today in Tokyo. Well, I put some ice in the cool bag bear her cage when I left for work. I'm not sure it worked fine, but she was okay when I came back from work.
Well, it seems that Namihei has memorised a new phrase. She said "what's the matter", which I often say to her. I'm so glad that she still tries to memorise new words!

今日は波平のことが心配でした。というのも、先日の羽毛むしり事件があったからです。しかも、今日はとっても暑かったんですよ。東京の日中最高気温はなんと37度超え。家を出る前に、保冷剤を入れたクーラーバッグをなみちゃんのケージの近くに置いてきました。ちゃんと機能したのかは不明ですが、帰宅時にはなみちゃんは元気にしていましたよ。
ところで、なみちゃんは新しい言葉を覚えたようです。「どうしたの?」って言われました。これ、私がしょっちゅうなみちゃんに言っているフレーズなんですよ。まだまだ頑張って言葉を覚えようとしているなみちゃんが微笑ましく思いました。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment