27 Dec 2016

In a dark room / クリぼっち。

Have you ever heard of the word, "Kuribocchi"? In Japan we call singles "Kuribocchi" who spend Christmas Day alone.
On Christmas Eve I left home without turning on the light in the living room. Well, my mum found Namihei alone in the dark room when she came back home. I'm so sorry, Namihei!
Today I went to the clinic to get medicine for Namihei. Yes, I still need to give it to her, but she is doing well. You can see what I mean in these photos! Namihei suddenly started rolling... she is very funny.

クリスマスをひとりで過ごす、「クリぼっち」。私はもちろん、夜は波平と一緒に過ごしましたよ。
クリスマスイブの日、出かける際にリビングの電気をつけるのを忘れてしまいました。母が帰宅して、暗闇にいるなみちゃんを発見したそうです。なみちゃん、ごめんね。
今日はなみちゃんの薬をもらいに病院へ行ってきました。そうなんです、まだ投薬治療中です。でも、写真のとおり、元気にしているんですよ。 波平、急に転がってました(笑)。なみちゃんは、本当におもしろいインコです!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment