1 Dec 2016

Namihei likes me. / 波平、飼い主が好き。

Recently I feel that Namihei likes me. Actually she mostly comes to me when I call her. At least she looks at me when she hears my calling.
When I come back from work, she always calls me from the living room.
I once regretted welcoming Namihei, because she was too shy and didn't come to me at all.
Well, it just took time to build a good relationship with her and I needed to be patient.
Now we're doing well, though she often attacks me!

最近、波平に好かれていると感じるんです。呼べばだいたい来てくれるし、来なくても、呼んだときに振り向いてくれたりします。
仕事から帰宅すれば、リビングから元気よく呼び鳴きしてくれます。
ただ、以前一度、なみちゃんをお迎えしたことを後悔したことがありました。おとなしすぎて、私にも寄りつかなかったんですよね。
でも、良い関係を築くのに時間がかかっただけで、私が辛抱強く待てば良かっただけのようです。今はうまくやってます。ま、よく攻撃されますけど!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment