22 Dec 2016

Let's hang around togerger. / 一緒に過ごそう。

These days Namihei tends to look tired at evening, but tonight she was so energetic. After I had supper, I let her out of her cage in my room, and then she kept flying around. When I left for the living room, she even followed me!
Well, it was a warm day and that must be one of the reasons why she was so energetic.
It's always good to see her enjoy playing a lot. It's a national holiday tomorrow here, so I'll spend all day with my lovely budgie, Namihei. Then I'll give her a Christmas gift!

最近、夜になるとお疲れの様子だった波平ですが、今夜は元気いっぱいでした。夕食後、いつものようになみちゃんを部屋で放鳥したのですが、飛び回っていましたよ。私がリビングへ行ったときなんて、飛んで追いかけてきましたからね。
東京は、今日はとっても暖かかったので、こうした要因も、なみちゃんが元気でいられた理由の1つかもしれませんね。
なみちゃんが楽しそうに遊んでる姿を見ると、本当に安心します。明日は祝日なので、朝からずっとなみちゃんと一緒に過ごす予定です。そして、クリスマスですね。ちゃんとプレゼントも用意してありますよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment