14 Dec 2016

Namihei stares at me! / 波平が見つめている。

It's been over 2 years since Namihei and I lived together. These days I feel that Namihei has changed her attitude toward me. Well, she has a friendly manner and likes to stick to me.
When she is in her cage, she often tries to come to me and keeps staring at me.
That face, I must admit, looks very cute!
I'm glad to feel that she likes me, but there is kind of a problem. When I want to take photos of her, she tends to come to me. She wants to stay on my shoulder, or play with me on my camera.
I know she wants to stick to me, but please remember, you're the true model!

波平と一緒に暮らし始めて2年が過ぎましたが、最近、なみちゃんの私に対する態度が変わってきたなと実感しています。
なみちゃん、フレンドリーになったんですよね。そして、やたらと私にまとわりついてきます。
ケージにいるときは、私の方へ来ようとすることがよくあるし、見つめてくるんですよ。その顔が、何とも言えないくらいかわいいんです!
なみちゃんに好かれていると実感できるのはうれしいのですが、問題のような面もあります。写真を撮ろうとするときに、すぐに私のところに来てしまうわけです。肩にのったり、カメラの上にきて、私と遊びたがるんですよ。
そばにいたいのはわかります。でも、なみちゃん、インコモデルとして頑張ってもらわなければいけませんよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment