26 Dec 2016

Unknown / 知らない人。

How was your Christmas?
Namihei has got many Christmas gifts from me, but it seems that she is still waiting for Father Christmas. How greedy she is! ha ha
Well, Namihei recognises me and my mum and doesn't like to have someone she doesn't know. When a guy from a gas company visited our house, she looked so tensed. Although she was in my room and didn't see him, she was so nervous with hearing his voice.
She was so relaxed until she got this unwelcoming guest. Hmm... she is very cautious and I'm sure she won't follow anyone she doesn't know!

 クリスマスはいかがお過ごしですか?
波平は、私からたくさんプレゼントをもらったはずなのに、まだサンタが来るのを待っているようです。ずうずうしいですね、なみちゃん!
なみちゃん、私と母のことはちゃんと認識していますが、どうやら知らない人がいるのはイヤなようです。家にガス会社の人がさっき来たのですが、なみちゃん、すごく張りつめた感じになってました。私の部屋にいたので、実際目にしたわけではないのに、声が聞こえただけで、びくっとしてたわけです。それまではリラックスモードだったんですけどね。なかなか用心深いです。知らない人には絶対ついていくことはないですね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment