12 Dec 2016

You have got something on your beak. / くちばしに何かついてるよ。

The weekend was good, as I was able to spend lots of time with Namihei. I'm sure she also enjoyed the weekend.
Well, there is one problem though. How to stop her enormous appetite. Recently I always think of it, because she has gained weight.
When she finds seeds or pellets, she looks like obsessed with them and starts eating them in a rush. That's why she has got something on her beak!
If she eats veggies, will it help? I haven't tried "Stellaria media" yet, but she might have it. When I have got its seeds, I want to grow them for her.

週末は波平と一緒にたくさん遊べてとても有意義に過ごせました。なみちゃんだって、楽しい週末だったはず。
ただ、問題が1つ浮上しています。それは、どうやったらなみちゃんの食欲を止められるのか、ということです。最近、こればっかり考えてるんですよね。だって、もう体重オーバーしちゃってますから…。
シードやペレットを見つけると、とりつかれたように大慌てで食べ始めるなみちゃん。だから、クチバシにお弁当つけちゃってることもあるんですよね(笑)。
野菜が食べられれば、少しはダイエットになるのでしょうか。野菜嫌いのなみちゃんに、まだ「ハコベ」は試していません。種が手に入ったら、なみちゃんのために栽培してみたいです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment