7 Dec 2016

Let's do some exercises! / 運動しよう!

Recently I read an article about budgies and it's important for budgies (I mean not wild ones) to do some exercises.
Namihei is in a quite small cage, so I want her to play in my room when I'm at home. Well, I notice that she doesn't fly around so often, so what I do is encourage her to fly a lot!
I did let her fly a lot last night and tonight as well. Perhaps she got tired enough. She went back to her cage on her own and it was earlier than usual!
I want her to keep good health, so I'll encourage her to do more exercises from now on.

最近読んだインコに関する記事に、飼育下にあるインコに運動させることが大切とありました。
波平はわりとこじんまりとしたケージで生活しているので、私が家にいるときは、部屋で遊ばせるようにしています。
でも、あんまり飛びまわったりしていないんですよね。だから、もっと飛んでもらおうと私も部屋を動き回ることに。
昨晩に続き、今晩も飛び回ってもらいました。そのせいで、疲れてしまったんでしょうね。いつもよりはやめに、しかも自らケージに戻って行きました!
なみちゃんには健康でいてほしいから、これからももっと運動してもらうようにします。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment