6 May 2016

A Crow Attack! / カラスの一撃。

In Tokyo the weather was so lovely yesterday and it was like early summer already. So it was good to enjoy the sunshine outside. Of course, I let Namihei did it, as I've heard that it's important for budgies to bathe in the sun.
I put her cage in our garden and kept the door open so that I could hear outside. Suddenly I heard that Namihei had made a noise with her meal box. Then I saw a big crow sitting near her! Well, the crow was so brave and it didn't move at all even I was in front of it. Okay, I made a strange noise to threaten it. After making it twice, finally it was gone and I won! I'm so glad that Namihei was unhurt. Hmm... I must be careful with crows from now on.

昨日の東京は初夏を思わせる快晴でした。まさに日光浴日和ですね。もちろん、我が家の波平にも日光浴を楽しんでもらいました。インコちゃんには日光浴が欠かせないと聞いたことがあるので。
なみちゃんのケージを自宅の庭に置き、ドアは開けておきました。こうすることで外の音が聞こえますからね。すると、突然なみちゃんがえさ箱を揺らして音を立て始めたんです。行ってみると、なんと大きなカラスがケージのそばに!このカラス、度胸があるのか、私を目の前にしてもビクともしませんでした。すかさず威嚇する変なうめき声を発してみて、2回くらいやったところで、ようやく飛び去っていきました。なみちゃんが無傷で本当によかったです。これからは、カラスにも用心しないといけませんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment