10 May 2016

Take it easy! / 気楽にね。

How do you feel on Mondays? I usually feel a bit dull and sometimes keep mourning in my mind. But I don't want to take a day off on Mondays, as it will make things worse!
I took this photo yesterday morning, yes on Monday. Don't you think it looks like Namihei is telling us "take it easy"?
Oh, don't ask me why she is hanging on a clothes hanger. Well, she refused to go back to her cage and I had to chase her with the hanger!
Anyway, I managed to come back from work early enough and we enjoyed playing together after supper.

月曜日って、どんな気持ちになりますか?私はちょっとだるい感じで、たまに心にモヤモヤが残っています。でも、月曜日お休みすると、仕事がもっと大変なことになるので、休みたくはないんですけど。
1枚目の波平の写真は、そんな月曜の朝、昨日撮影したものです。これ、なんだかなみちゃんが、「気楽にね!」と言っているように見えませんか?
ちなみに、なんでハンガーにぶらさがっているのかというと、またケージに戻りたくなくて、逃げ回っていたので、私がハンガーを持って追いまわしてました(笑)。
なんとか仕事も早く片付き、家に帰って夕食後に、ちゃんとなみちゃんと一緒に遊びましたよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment