28 May 2016

On the air conditioning / エアコンの上

Saturday morning. I feel so tired and wish to go back to bed. Well, it seems that Namihei is very young and never knows the word, "exhausted". She keeps calling me and moves around in her cage. Of course, it's always good that she is doing well though.
Recently she learnt how to escape from me when something unpleasant happens to her. She just flies to the air conditioning in my room and stays on it. She knows I cannot reach there! I rarely use the air conditioning, but I still think it's not safe. When she is there, there is only one thing I can do to let her come back. Seeds! If I start preparing her meal, she will notice it somehow and come back to me.

土曜日の朝。疲れているのでまたベッドに戻りたい気分ですが、波平はまだ若いんでしょうか。朝から疲れ知らずの元気いっぱいです。呼び鳴きを続けて、止まり木を行ったり来たり。もちろん、元気なことは良いことです!
最近、何か嫌なことがあったとき、私から逃げる方法を覚えてしまったなみちゃん。部屋のエアコンの上に飛んでいってしまうんです。そこにいれば、私がエアコンの上まで届かないということをわかってるんですね。エアコンはめったに使わないのですが、それでも安全とはいえません。なみちゃんを呼びもどすために私ができる唯一の策は、そうです、シードです!なみちゃんのごはんを用意し始めると、すぐに察知するんですよね。私のところに、いや、ごはんのところにちゃんと戻ってきます。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment