11 May 2016

Stop starving! / 空腹をストップ!

Namihei has got a bad habit. When she is in a bad mood, she scatters her precious seeds! The other day my mum told me that her meal box had already been empty after lunch time. It was lucky that my mum was at home on that day. If not, she wouldn't have got refill until either me or my mum got back from work.
I don't want her to wait for me with starving. No, I shall not let her starve! Ta-da! Look at the 2nd photo. This is what I made. Well, it worked perfectly! I'll make a better one this weekend and until then I hope it will be enough!

波平の悪いクセ。それは、機嫌が悪いと、大切なシードをばらまくこと。先日、このばらまき行為により、すでにお昼過ぎにはえさ箱が空っぽになっていたと、母から聞きました。幸いその日は母が在宅だったので、問題ありませんでしたが、いなかったら、母か私が帰宅するまで、なみちゃんはごはん抜きということになってしまいます。
おなかをすかせて待っていてほしくないし、そんな状態になんて絶対させない!というわけで、本日2枚目の写真をご覧ください。ジャジャーン(笑)。取り急ぎ作ったものですが、ちゃんと効果があったようです!週末にはもっとしっかりしたものを作りたいのですが、それまではこれで頑張ってほしいものです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment