14 May 2016

Secret of Budgies / インコのひみつ

I always want to know about Namihei well and get long with her, of course.
The other day I saw an interesting book about budgies on Instagram and bought it yesterday. It's "Secret of Budgies". Unfortunately it's written in Japanese, so hopefully I can share some tips here after reading it.
These days our relationship is not too bad. She doesn't want to play with me, but she wants to be with me. Yes, she is very difficult! But I can't ignore her, as I know she still does care for me. While she is eating meal, she often checks what I'm doing. Well, I check it through a mirror!

波平のことをもっとよく知りたい、波平ともっと仲良くなりたい。もちろん、いつもそう思っています。
先日インスタグラムで紹介されていたインコに関する本を昨日購入しました。『インコのひみつ』細川博昭氏著、です。まだ読み始めていないのですが、おもしろいことを発見したら、こちらでも紹介させていただきます。
最近のなみちゃんと私の関係は、まあまあ良いほうで、一緒に遊んではくれませんが、なみちゃんとしては、一緒にいたいようではあります。なみちゃんは本当に気難しいんですよ!でも、そんななみちゃんを放っておくことはできません。だって、なみちゃんも私のことを気にしてるってことがわかるんですよね。たとえば、シードをもりもり食べながらも、たまに私が何をしているのかチェックしてるんですよ。それを、私は鏡越しにチェックしています(笑)。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment